Dne 30. října 2025 se žákyně PS 4B Eliška Kovářová, Barbora Dostálová a Diana Jevčáková zúčastnily celostátní soutěže Hartmann School Awards 2025 v Praze. Soutěž byla zaměřena na podporu odborné kreativity a inovací v oblasti zdravotnictví.
Tým žákyň naší školy představil prototyp aplikace pro chronicky nemocné pacienty s onemocněním ledvin a srdce s názvem „Líza“, která je zaměřena na edukaci pacientů, sledování zdravotního stavu a podporu adherence k léčbě. Motivací k tvorbě aplikace jim byla nejen osobní zkušenost z praktického vyučování na II. interní klinice Fakultní nemocnice na Pekařské v Brně během třetího ročníku studia, ale také rodinné zkušenosti a zájem o profesi.
Projekt, který děvčata připravovala od května 2025, zaujal odbornou porotu ve složení: Prof. MUDr. Petr Neužil CSc., PhDr. Karel Štix, PhDr. Martina Šochmanová, MBA, Mgr. Alice Strnadová, MBA, Karel Novotný, MBA, Ph.D. nejen svým obsahem, ale i praktickým přínosem pro moderní ošetřovatelství. Díky vysoké úrovni zpracování, odborné připravenosti a profesionální prezentaci se naše žákyně umístily na 2. místě. Úspěch žákyň je výsledkem jejich tvůrčího přístupu, spolupráce a zodpovědné přípravy, stejně jako kvalitní pedagogické podpory.
Akce byla organizačně velmi dobře zajištěna a poskytla účastníkům možnost sdílení zkušeností, inspiraci a motivaci k dalšímu profesnímu růstu. Každý rok vybírá porota z více jak čtyřiceti soutěžních týmů do velkého finále pouze tři nejlepší. Letos to bylo z 49 družstev z celé České republiky. Soutěžící pak musí prezentovat svůj projekt a obhájit jeho význam. Vítězná družstva se také účastnila galavečera Sestra roku, který následně probíhal nejen pod záštitou firmy Hartmann, ale také pod nadací Vize 90 Dagmar a Václava Havlových. Prestižní večer se stal nezapomenutelným zážitkem nejen proto, že se zde žákyně setkaly s významnými osobnostmi našeho zdravotnictví, ale zvláště pro to, že celý večer byl svátkem našeho krásného povolání, svátkem sester.
Účast na soutěži School Awards Hartmann 2025 hodnotím jako mimořádně přínosnou. Projekt „Líza“ představuje inspirativní příklad propojení teoretických znalostí a žákovského potenciálu v oblasti zdravotnické péče. Doporučuji pokračovat v podpoře podobných aktivit, které rozvíjí kreativitu a odborné dovednosti žáků.
Jsem poctěna, že jsem mohla jako mentorka svými radami a zkušenostmi žákyně doprovázet. Naši mimořádní žáci dosahují mimořádných úspěchů. Buďme na ně pyšní.
Zapsala: Mgr. Dominika Babáková












